Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01 11:21 - Сталевски бабек
Автор: apologetic Категория: Хоби   
Прочетен: 1848 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Сталевският бабек е почти еднакъв с Филевския. Това е един от малкото български бабеци, които съдържат праз и са невероятно вкусни. Този сталевски бабек може спокойно да се окаже български защитен продукт пред ЕС.


https://www.youtube.com/watch?v=YivTpuXH8-U

Революционната технология Darfresh за опаковане на храни бе представена на българския пазар от месопреработвателната компания Лотос, гр. Димитровград. Darfresh е регистрирана търговска марка на Cryovac Inc., САЩ. За първи път е внедрена там през 2004 г. Представлява прецизен вакуум, който плътно обвива продукта, без да оставя никакъв въздух вътре в опаковката. Това херметично затваряне осигурява оптимална защита на месото и деликатесите, като съхранява техните естествени качества — цвят, аромат, съставки. За качествата и предимствата на тази технология ProPack разговаря с Ивайло Иванов, мениджър „Търговия и маркетинг“ на фирма Лотос, гр. Димитровград.

За първи път в България димитров­градската месопреработвателна компания Лотос въвежда амери­канската технология за опаковане Darfresh. Г-н Иванов, защо решихте да инвестирате в нова опаковъчна технология и защо се насочихте именно към Darfresh?

Ивайло Иванов: Darfresh е техноло­гия, която отдавна присъства и на американския, и на европейския пазар. В България тя е съвсем непозната. Технологията Darfresh решава почти всички проблеми при опаковането на сурово сушени колбаси. Вакуумът е стопроцентов, но в същото време не намачква продукта благодарение на свойствата на горното фолио, което го обгръща като „втора кожа“. При па­кетирането на прясно месо с Darfresh се решава основен проблем, характе­рен за държави като България, в кои­то не всички търговци и снабдители са оборудвани с хладилни коли, поддър­жащи нужните температури. Има две алтернативи за съхранение на прясно месо — в газова среда и в Darfresh. В първия случай при нарушаване на ус­ловията за съхранение (например, нерегламентиран транспорт) газът се раздува и разваля продукта. При Darfresh продуктът се запазва.

Основните предимства на тази технология са сигурност, чистота на самия продукт и висока трайност. Изключително улеснение има и за тър­говците — налице е удобство за изла­гане на рафта, дълъг срок на съхра­нение, без притеснение за това, че в склада е останала излишна стока, която трябва да се връща, за което вече нямат право. Материалът е фолио, което вече се произвежда и в Италия.

Защо е революционна тази техно­логия?

Ивайло Иванов: Революционен е 3D ефектът, който позволява излагане на продуктите вертикално, а това оз­начава оптимизиране на мястото за съхранение и транспорт.

Наред с това се постига ефект на т.нар. „втора кожа“, която обгръща самия продукт и не позволява да се вижда въобще, че отгоре има фолио, а за сметка на това е видима всяка една частица от продукта. Другото революционно качество е високата трайност.

Каква е трайността на продукти, опаковани чрез Darfresh?


Ивайло Иванов: При сурово сушени месни продукти за момента е 6 месе­ца, все още не сме тествали по-дълъг период, може би ще постигнем и по­вече За прясно месо трайността е 12 дни. Нормалните срокове на годност са от два месеца за сурово сушеното месо в обикновен вакуум и 2-3 дни на прясното месо извън опаковка.

За кои продукти е предназначена тази технология?

Ивайло Иванов: Технологията е пред­назначена както за сурови, така и за пушени и сушени меса и месни продукти.

Как се гарантира стерилността на продуктите и запазването на вкусовите им качества?

Ивайло Иванов: Прецизен вакуум плътно обвива продукта и съхранява естествените му качества — цвят, аромат, съставки.

Херметичното затваряне запазва свежестта на месото и не позволява въздействие на кислород.
Всичко това се гарантира чрез много стабилен и регулиран производ­ствен процес.

Как се абсорбират отделените течности при опаковането на пресни продукти от месо?

Ивайло Иванов: Не се абсорбират — продуктът се затваря плътно и не позволява отделянето на течности. Продуктите, опаковани в Darfresh, са подготвени специално за тази опа­ковка — те трябва да бъдат идеално чисти и относително подсушени, за да бъде възможно постигането на гарантираната трайност и добрия търговски вид.

Внедряването на Darfresh води ли до оскъпяване на продуктите?

Ивайло Иванов: Консумативът не е решаващо по-скъп от консуматива на една обикновена вакуум линия, но при Darfresh липсва отпадък на ма­териали и брак, което по принцип се добавя към себестойността и има влияние при ценообразуването, което варира между 3 и 6%. Така нещата се компенсират.

Кой е производителят на матери­ала и откъде се снабдява заводът с него?

Ивайло Иванов: Закупуваме фолиото директно от Италия, производител е Cryovac, притежател и на патента за Darfresh.

Кажете ни няколко думи за фирма Лотос?

Ивайло Иванов: Фирма Лотос е на българския пазар от месец май 2007 г. Занимава се с транжиране и разфасо­ване на пресни охладени меса, както и с обезкостяване, нарязване, смила­не, сушене, студено пушене на месни продукти.

Количеството на обработено месо на ден е 1,5 тона сурово сушено месо, а около 5 тона на ден са разфа­совките и смлените меса.

Основни за Лотос са „Тракийска серия“, базирана изцяло на БДС, и ти­пичната за региона на месокомбина­та „Филевска серия“ в двете си разно­видности — филевски бабек и филевска пуска.

Какво очаквате след внедряване­то на новата технология?

Ивайло Иванов: Очакваме ръст на про­дажбите. Надявам се това да стане по две причини — не само заради опа­ковката, а и заради самия продукт. Лотос определено има амбицията да продава прясно месо в национален мащаб.






Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: apologetic
Категория: Хоби
Прочетен: 2548851
Постинги: 869
Коментари: 751
Гласове: 3713
Календар
«  Март, 2023  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031