Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.01.2013 00:00 - Лекуване на подагра и Хиперурикемии
Автор: apologetic Категория: Хоби   
Прочетен: 9491 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 05.01.2013 13:57


 ПРОТИВОПОДАГРОЗНИ  ЛЕКАРСТВА

 

Лекарства инхибиращи образуването на пикочна киселина

Allopurinol

 Действие 

Ало­пу­ри­но­лът е при­ро­д­но пу­ри­но­во съ­е­ди­не­ние, ана­лог на хи­по­к­сан­ти­на.

Ало­пу­ри­но­лът и не­го­ви­ят ос­но­вен ме­та­бо­лит, ало­к­сан­ти­на, по­д­ти­с­кат дей­с­т­ви­е­то на  ксан­ти­но­к­си­да­за­та, чрез пре­до­с­та­вя­не­то на “фал­шив су­б­с­т­рат” за дей­с­т­ви­е­то й.

Нор­мал­но пу­ри­ни­те в ор­га­ни­з­ма се об­ра­зу­ват от и от фи­зи­о­ло­ги­ч­на­та де­г­ра­да­ция на ну­к­ли­е­но­ви ки­се­ли­ни.

Пу­ри­ни­те се пре­в­ръ­щат от ксан­тин ок­си­да­за­та в пи­ко­ч­на ки­се­ли­на, ко­я­то се от­де­ля чрез ури­на­та.

По­па­д­нал в ог­ра­ни­з­ма ало­пу­ри­нол (кой­то стру­к­тур­но е иден­ти­чен на хи­по­к­сан­тин) се кон­вер­ти­ра от ксан­тин ок­си­да­за­та до ало­к­сан­тин (стру­к­тур­но иден­ти­чен с ксан­тин, но за раз­ли­ка от не­го не­пре­в­ръ­щащ се под дей­с­т­ви­е­то на ксен­тин ок­си­да­за­та в пи­ко­ч­на ки­се­ли­на).

По­ни­же­но­то ко­ли­че­с­т­во пи­ко­ч­на ки­се­ли­на  се явя­ва вто­ри­чен косвен ефект.

Ес­те­с­т­ве­но е, че ко­ли­че­с­т­во­то на ксан­тин и хи­по­к­са­т­нин ще се по­ви­ши, но не тря­б­ва да се за­б­ра­вя, че те са по раз­т­во­ри­ми във во­да и сле­до­ва­тел­но по-ле­с­но ели­ми­ни­ра­щи се от ор­га­ни­з­ма в сра­в­не­ние с пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на.

Пре­па­ра­тът по­ни­жа­ва съ­дър­жа­ни­е­то на пи­ко­ч­на ки­се­ли­на в се­ру­ма и в ури­на­та.

Ало­пу­ри­но­лът, ка­то съ­дей­с­т­ва за раз­г­ра­ж­да­не на въз­ли­те и кри­с­та­ли­те от пи­ко­ч­на ки­се­ли­на, на­ма­ля­ва хро­ни­ч­ни­те ста­в­ни бол­ки, по­ви­ша­ва по­д­ви­ж­но­ст­та на ста­ви­те и пре­до­с­та­вя въз­мо­ж­ност за из­ле­ку­ва­не на об­ра­зу­ва­ни­я­та от пи­ко­ч­на ки­се­ли­на.

При при­ло­же­ние на ало­пу­ри­нол с ре­жим на хра­не­не, пре­ди­з­ви­к­ващ по­ви­ше­но от­де­ля­не на пи­ко­ч­на ки­се­ли­на, се на­ма­ля­ва раз­ме­рът на въз­ли­те, ус­той­чи­ви към дру­ги сре­д­с­т­ва, по­в­ли­я­ва­щи от­де­ля­не­то на съ­е­ди­не­ни­я­та на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на, по­до­б­ря­ва се по­д­ви­ж­но­ст­та на ста­ви­те.

Осо­бе­но бла­го­п­ри­я­т­но въз­дей­с­т­вие ока­з­ва ало­пу­ри­но­ла в ста­дия на об­ра­зу­ва­не и ре­ге­не­ра­ция на ка­мъ­ни и пе­съ­чин­ки от пи­ко­ч­на ки­се­ли­на.

Ало­пу­ри­но­ла е ефе­к­ти­вен при ле­че­ние и про­фи­ла­к­ти­ка на ос­т­ри­те не­ф­ро­па­тии с хи­пе­ру­ри­ке­мия при бол­ни с не­о­п­ла­с­ти­ч­ни за­бо­ля­ва­ния, съ­пъ­т­с­т­ва­ни от хи­пе­ру­ри­ке­мия и об­ра­зу­ва­не на пи­ко­ч­на ки­се­ли­на, осо­бе­но след об­лъ­ч­ва­не или ле­че­ние с про­ти­во­ту­мор­ни сре­д­с­т­ва.

По­ка­за­ния:

Ле­че­ние на по­да­г­ра, ка­к­то и на вто­ри­ч­на хи­пе­ру­ри­ке­мия, всле­д­с­т­вие раз­ли­ч­ни за­бо­ля­ва­ния на кръ­во­т­вор­ни­те ор­га­ни.

Пър­ви­ч­на или вто­ри­ч­на не­ф­ро­па­тия с хи­пе­ру­ри­ке­мия, със или без сим­п­то­ми на по­да­г­ра.

Ле­че­ние на бол­ни с ус­та­но­ве­но по­в­тор­но об­ра­зу­ва­не на ка­мъ­ни от пи­ко­ч­на ки­се­ли­на.

Стра­ни­ч­ни ре­а­к­ции:

Га­де­не, по­в­ръ­ща­не, ди­а­рия, ин­тер­ми­ти­ра­щи ко­рем­ни бол­ки, за­чер­вя­ва­не на ко­жа­та, ле­в­ко­пе­ния или ле­в­ко­ци­то­за, об­ра­ти­ма хе­па­то­то­к­си­ко­за (по­ви­ше­ни стой­но­с­ти на ал­кал­на­та фо­с­фа­та­за или тран­са­ми­на­зи­те в се­ру­ма), ка­та­ра­к­та.

Про­ти­во­по­ка­за­ния:

Ин­ди­ви­ду­ал­на свръх­чу­в­с­т­ви­тел­ност. На­з­на­ча­ва­не­то на пре­па­ра­та на де­ца е про­ти­во­по­ка­за­но, с из­к­лю­че­ние на слу­ча­и­те с вто­ри­ч­на хи­пе­ру­ри­ке­мия при де­ца със зло­ка­че­с­т­ве­ни за­бо­ля­ва­ния. Бре­мен­ност, пе­ри­од на кър­ме­не. Раз­ли­ч­ни чер­но­д­ро­б­ни и бъ­б­ре­ч­ни за­бо­ля­ва­ния. Иди­о­па­ти­ч­на хе­мо­х­ро­ма­то­за (осо­бе­но ме­ж­ду бли­з­ки ро­д­ни­ни).

Дозировка ПРИ ВЪЗ­РА­С­Т­НИ

Ми­ни­мал­на­та ефе­к­ти­в­на до­за при по­да­г­ра е 100 мг дне­в­но. Ма­к­си­мал­на­та до­пу­с­ти­ма до­за е 800 мг дне­в­но. Оби­к­но­ве­но при­е­та­та до­за е 200-300-400 мг дне­в­но, раз­де­ле­на на 2-4 при­е­ма.

При те­ж­ки слу­чаи по 600 мг дне­в­но.

До­за­та, не­об­хо­ди­ма при бол­ни на ле­че­ние с про­ти­во­ту­мор­ни сре­д­с­т­ва, е 600-800 мг дне­в­но в про­дъл­же­ние на 2-3 де­но­но­щия, с при­е­ма­не на уве­ли­че­но ко­ли­че­с­т­во те­ч­но­с­ти.

ПРИ ДЕ­ЦА

До 6-го­ди­ш­на въз­раст по 50 мг 3 пъ­ти дне­в­но.                 На въз­раст 6-10 го­ди­ни по 100 мг 3 пъ­ти дне­в­но. Пре­па­ра­тът тря­б­ва да се при­е­ма след хра­не­не.

ВНИ­МА­НИЕ

При по­я­ва на ре­а­к­ция на свръх­чу­в­с­т­ви­тел­ност при­ла­га­не­то на пре­па­ра­та сле­д­ва да бъ­де пре­у­с­та­но­ве­но.

По вре­ме на кур­са на ле­че­ние е не­об­хо­ди­мо да се при­е­мат обил­но те­ч­но­с­ти, та­ка че ко­ли­че­с­т­во­то на от­де­ле­на­та ури­на да бъ­де не по-мал­ко от 2 л на де­но­но­щие, а хи­ми­ч­на­та й ре­а­к­ция да бъ­де не­у­т­рал­на или сла­бо ки­се­ла.

При бол­ни с бъ­б­ре­ч­ни за­бо­ля­ва­ния вре­ме­то на по­лу­е­ли­ми­ни­ра­не от пла­з­ма­та на ок­си­пу­ри­но­ла се уве­ли­ча­ва зна­чи­тел­но, по­ра­ди ко­е­то е не­об­хо­ди­мо и съ­о­т­ве­т­но на­ма­ля­ва­не на до­за­та.

При ле­че­ние с ало­пу­ри­нол в до­зи­ро­в­ка 300-600 мг дне­в­но до­за­та на при­ла­га­ния мер­ка­п­то­пу­рин или аза­ти­о­п­рин сле­д­ва да се на­ма­ли до 1/3-1/4 от пре­ди­ш­на­та до­за.

То­ч­на­та до­за се оп­ре­де­ля от те­ра­пе­в­ти­ч­на­та ефе­к­ти­в­ност и то­к­си­ч­но­ст­та.

В на­чал­ния ста­дий от ле­че­ни­е­то с ало­пу­ри­нол, да­же при нор­мал­ни или бли­з­ки до нор­мал­ни­те стой­но­с­ти на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на, в ре­ди­ца слу­чаи мо­же да на­с­тъ­пи уве­ли­ча­ва­не на ос­т­ри­те по­да­г­ро­з­ни при­с­тъ­пи.

Пре­д­вид то­ва, в на­ча­ло­то на ле­че­ни­е­то с ало­пу­ри­нол на бол­ния тря­б­ва да се при­ло­жи кол­хи­цин в по­д­дър­жа­ща до­за (по 0.5 мг 2 пъ­ти дне­в­но).

Ед­но­в­ре­мен­но­то при­ло­же­ние с хор­мо­нал­ни пре­па­ра­ти е за­б­ра­не­но!

В пър­ви­те ме­се­ци от ле­че­ни­е­то е не­об­хо­ди­мо ре­до­в­но да се сле­дят чер­но­д­ро­б­ни­те и бъ­б­ре­ч­ни­те фун­к­ции, ка­к­то и да се пра­ви пъ­лен ана­лиз на кръ­в­та.

Не­об­хо­ди­мо е стро­го съ­б­лю­да­ва­не на по­ка­за­ни­я­та и до­зи­ро­в­ка­та!

Търговски наименования

 

allopurinol

Опаковка: Таблетки 20 и 50 мг.; Milurit Опаковка: Таблетки 100 мг.; zyloric Опаковка: Таблетки 100 и 300 мг.

 

Препарати, засилващи екскрецията на пикочна киселина

sulfinpyrazone

Действие

Ури­ко­зо­ри­чен пре­па­рат; тром­бо­ци­тен ре­гу­ла­тор.

ФАР­МА­КО­ДИ­НА­МИ­КА

 

Сул­фин­пи­ра­зо­на ин­хи­би­ра ту­бул­на­та ре­а­б­сор­б­ция на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на. Ури­ко­зу­ри­ч­ни­ят ефект на ед­но­к­ра­т­но при­е­та те­ра­пе­в­ти­ч­на до­за про­дъл­жа­ва око­ло 10 ча­са.

Пре­па­ра­тът ня­ма ан­ти­ин­ф­ла­ма­тор­на или анал­ге­ти­ч­на ак­ти­в­ност.

Sulfinpyrazone въз­дей­с­т­ва вър­ху тром­бо­ци­ти­те и кръ­во­но­с­ни­те съ­до­ве по сле­д­ни­те на­чи­ни:

- На­ма­ля тром­бо­ци­т­ния ад­хе­зи­ви­тет и аг­ре­га­ция, а съ­що та­ка ин­хи­би­ра от­де­ля­не­то на ак­ти­в­ни ве­ще­с­т­ва от тром­бо­ци­ти­те.

Ве­ро­я­т­но сул­фин­пи­ра­зо­на вза­и­мо­дей­с­т­ва с про­с­та­г­лан­ди­но­ва­та син­те­за в тром­бо­ци­ти­те.

Про­дъл­жи­тел­но­ст­та на то­зи ефект е по-го­ля­ма от вре­ме­то на пла­з­ме­ния по­лу­жи­вот на пре­па­ра­та.

- При ня­кои ва­с­ку­лар­ни за­бо­ля­ва­ния или ре­в­ма­ти­ч­ни де­фе­к­ти на сър­де­ч­ни­те кла­пи пре­па­ра­та нор­ма­ли­зи­ра скъ­се­на­та пре­жи­вя­е­мост на тром­бо­ци­ти­те.

- Пре­па­ра­тът ин­хи­би­ра не­б­ла­го­п­ри­я­т­ни­те по­с­ле­ди­ци от ос­т­ро на­с­тъ­пи­ли­те ув­ре­ж­да­ния ка­к­то in vivo та­ка и in vitro.

ФАР­МА­КО­КИ­НЕ­ТИ­КА

След орал­но при­ло­же­ние ак­ти­в­на­та су­б­с­тан­ция се аб­сор­би­ра бър­зо в око­ло 85%от при­е­та­та до­за.

Пи­ко­ви до­за-за­ви­си­ми пла­з­ме­ни кон­цен­т­ра­ции се до­с­ти­гат след око­ло 1-2 ча­са след ора­лен при­ем ( по­г­лъ­ща­не­то на 100 mg.во­ди до пи­ко­ва кон­цен­т­ра­ция от 5-6 mcg/mL,а на 400 mg.Съ­о­т­ве­т­но до 26-42 mcg/mL).

Вре­ме­то на по­лу­жи­вот на пре­па­ра­та е око­ло 2-4 ча­са. Сул­фин­пи­ра­зо­на се ме­та­бо­ли­зи­ра чрез ре­ду­к­ция до сул­фид и чрез ок­си­да­ция до сул­фон и хи­д­ро­к­си де­ри­ва­ти.

Сул­фи­да ин­хи­би­ра тром­бо­ци­т­на­та аг­ре­га­ция око­ло 12 пъ­ти по-сил­но in vitro,в сра­в­не­ние със сул­фин­пи­ра­зо­на са­мо­с­то­я­тел­но.

Пи­ко­ви пла­з­ме­ни кон­цен­т­ра­ции на сул­фи­да се до­с­ти­гат след око­ло 19 ча­са след при­е­ма на еди­ни­ч­на орал­на до­за.

Сул­фин­пи­ра­зо­на е ин­хи­би­тор на ми­к­ро­зо­мал­ни­те чер­но­д­ро­б­ни ен­зим­ни си­с­те­ми. На­ма­ля­не­то на кре­а­ти­ни­но­ви­ят кли­рънс под 10 mL/min.не во­ди до аку­му­ла­ция на пре­па­ра­та.

По­ка­за­ния:

По­да­г­ра; Вто­ри­ч­на про­фи­ла­к­ти­ка след пре­ка­ран ос­тър ми­о­кар­ден ин­фаркт, про­фи­ла­к­ти­ка на тром­бо­ем­бо­ли­ч­ни ком­п­ли­ка­ции при па­ци­ен­ти на ди­а­ли­за с ар­те­рио-ве­но­зен шънт или па­ци­ен­ти с ре­в­ма­ти­ч­на ми­т­рал­на сте­но­за.

Стра­ни­ч­ни ре­а­к­ции:

Га­с­т­ро­ин­те­с­ти­на­лен тракт-тран­зи­тор­ни бол­ки; ди­с­пе­п­сия; ди­а­рия; в мно­го ре­д­ки слу­чаи кър­ве­не и/или ул­це­ра­ции.

Уро­ге­ни­тал­на си­с­те­ма-в изо­ли­ра­ни слу­чаи: ос­т­ра бъ­б­ре­ч­на не­до­с­та­тъ­ч­ност; за­д­ръ­ж­ка на во­да и со­ли.

Ко­жа-ря­д­ко алер­ги­ч­ни ко­ж­ни ре­а­к­ции.

Че­рен дроб-в изо­ли­ра­ни слу­чаи: хе­па­тал­ни ди­с­фун­к­ции, жъл­те­ни­ца; ме­ди­ка­мен­то­зен хе­па­тит.

ЗА­БЕ­ЛЕ­Ж­КИ

Ле­че­ни­е­то тря­б­ва да за­по­ч­не с осо­бе­но вни­ма­ние при сле­д­ни­те слу­чаи: сил­но по­ви­ше­ни пла­з­ме­ни ни­ва на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на, ре­нал­ни ко­ли­ки и па­ци­ен­ти при­е­ма­щи ди­у­ре­ти­ци.

В слу­ча­и­те за анам­не­с­ти­ч­ни дан­ни за пре­ка­ра­ни ре­нал­ни за­бо­ля­ва­ния се на­ла­га мо­ни­то­ринг на бъ­б­ре­ч­на­та фун­к­ция.

По­ра­ди въз­мо­ж­но­ст­та на пре­па­ра­та да пре­ди­з­ви­ка за­д­ръ­ж­ка на во­да и со­ли па­ци­ен­ти­те с хи­пер­то­ния тря­б­ва да бъ­дат под по-вни­ма­те­лен ме­ди­цин­с­ки кон­т­рол по-вре­ме на те­ра­пи­я­та.

При по­я­ва на алер­ги­ч­ни ре­а­к­ции по-на­та­тъ­ш­на­та упо­т­ре­ба на пре­па­ра­та тря­б­ва да се пре­къ­с­не.

Ка­то мо­щен ури­ко­зо­ри­чен агент Anturan мо­же да пре­ди­з­ви­ка по­я­ва­та на бъ­б­ре­ч­на ко­ли­ка в хо­да на те­ра­пи­я­та, ето за­що па­ци­ен­ти­те при­е­ма­щи пре­па­ра­та тря­б­ва да бъ­дат съ­ве­т­ва­ни да по­е­мат по-го­ля­мо ко­ли­че­с­т­во во­да дне­в­но за пре­до­т­в­ра­тя­ва­не на ли­то­ге­не­за­та.

Пре­па­ра­тът мо­же да по­тен­ци­и­ра дей­с­т­ви­е­то на орал­ни­те ан­ти­ко­а­гу­лан­ти, ко­е­то на­ла­га на­ма­ля­не на до­за­та им ако се на­ла­га и ед­но­в­ре­мен­на­та упо­т­ре­ба на Anturan,а съ­що та­ка в на­ча­ло­то на ком­би­ни­ра­ния при­ем тря­б­ва да се из­с­ле­д­ва про­т­ром­би­но­во­то вре­ме през ня­кол­ко дни.

Пре­па­ра­тът ня­ма кан­це­ро­ге­нен, му­та­ге­нен или ем­б­ри­о­то­к­си­чен по­тен­ци­ал.

Бре­мен­ност и ла­к­та­ция

Ка­к­то и при дру­ги­те пре­па­ра­ти и тук се за­б­ра­ня­ва упо­т­ре­ба­та на ле­кар­с­т­во­то през пър­ви­те три ме­се­ца от бре­мен­но­ст­та, ня­ма опит с упо­т­ре­ба­та на пре­па­ра­та и в по-къ­с­ни­те три­ме­с­т­ри.

Об­що ка­за­но пре­па­ра­тът мо­же да се упо­т­ре­би в къ­с­ни­те три­ме­с­т­ри са­мо ако ня­ма дру­га по-бе­зо­па­с­на ал­тер­на­ти­ва. Не е из­ве­с­т­но да­ли ак­ти­в­на­та съ­с­та­в­ка пре­ми­на­ва през май­чи­но­то мля­ко, ето за­що не се пре­по­ръ­ч­ва упо­т­ре­ба­та на ле­кар­с­т­во­то в пе­ри­од на ла­к­та­ция.

Ле­кар­с­т­ве­ни вза­и­мо­дей­с­т­вия:

Орал­ни ан­ти­ко­а­гу­лан­ти-ин­хи­би­ра­не­то на ми­к­ро­зо­мал­ни­те чер­но­д­ро­б­ни ен­зим­ни си­с­те­ми по­тен­ци­и­ра ефе­к­тът на ин­ди­ре­к­т­ни­те ан­ти­ко­а­гу­лан­ти, ко­е­то по­ви­ша­ва ри­с­ка от хе­мо­ра­гии.

Сул­фа­ни­лу­рей­ни пре­па­ра­ти-из­ме­с­т­ва­не­то им от пла­з­ме­ни­те бел­тъ­ци, ка­к­то и по­со­че­на­та по-го­ре ин­хи­би­ция по­тен­ци­и­ра ефе­к­тът им.

Сул­фо­на­ми­ди-sulfinpyrazone по­ви­ша­ва пла­з­ме­ни­те им кон­цен­т­ра­ции.

Пе­ни­ци­ли­ни-ин­хи­би­ра­ни­те на ту­бу­лар­на­та се­к­ре­ция уве­ли­ча­ва пла­з­ме­на­та им кон­цен­т­ра­ция.

Те­о­фи­ли­ни-sulfinpyrazone на­ма­ля пла­з­ме­ни­те кон­цен­т­ра­ции на те­о­фи­ли­ни­те.

Фе­ни­то­ин-sulfinpyrazone уве­ли­ча­ва пла­з­ме­ни­ят по­лу­жи­вот на фе­ни­то­и­на.

Са­ли­ци­ла­ти-има ан­та­го­ни­зъм ме­ж­ду са­ли­ци­ла­ти­те и sulfinpyrazone,ко­е­то во­ди до на­ма­ля­не на ури­ко­зу­ри­ч­ния ефект, от дру­га стра­на sulfinpyrazone ин­хи­би­ра ту­бул­на­та се­к­ре­ция на са­ли­ци­ла­ти­те и по­ви­ша­ва те­х­ни­те пла­з­ме­ни ни­ва.

Дру­ги ак­ти­в­ни су­б­с­тан­ции по­в­ли­я­ва­щи хо­ме­о­с­та­за­та-ед­но­в­ре­мен­на­та им упо­т­ре­ба с sulfinpyrazone мо­же да по­ви­ши ри­с­ка от на­с­тъ­п­ва­не на хе­мо­ра­гии.

Про­ти­во­по­ка­за­ния: Ос­тър при­с­тъп на по­да­г­ра; сто­ма­ш­на и/или ду­о­де­нал­на яз­ва; пре­д­ва­ри­тел­но из­ве­с­т­на свръх­чу­в­с­т­ви­тел­ност към сул­фин­пи­ра­зо­на или дру­ги пи­ра­зо­ло­но­ви де­ри­ва­ти; ос­т­ри алер­ги­ч­ни съ­с­то­я­ния-ас­т­ма­ти­чен при­с­тъп, ос­тър алер­ги­чен ри­нит; те­ж­ки па­рен­хим­ни ле­зии на чер­ния дроб и/или бъ­б­ре­ци­те; по­р­фи­рия; кръ­в­ни ди­с­к­ра­зии; хе­мо­ра­ги­ч­ни ди­а­те­зи.

Дозировка Sulfinpyrazone тря­б­ва да се при­е­ма по вре­ме на хра­не­не с мал­ко во­да.

По­ви­шен при­ем на во­да по вре­ме на те­ра­пи­я­та с пре­па­ра­та е не­об­хо­дим с ог­лед про­фи­ла­к­ти­ка на ли­ти­а­за­та, а при ня­кои па­ци­ен­ти пре­д­ра­з­по­ло­же­ни към ли­ти­а­за мо­же да се об­съ­ди ед­но­в­ре­мен­ния при­ем на ал­ки­ли­ра­щи пре­па­ра­ти.

ЛЕ­ЧЕ­НИЕ НА ХИ­ПЕ­РУ­РИ­КЕ­МИЯ  Най-че­с­та­та дне­в­на до­за е 300-400 mg.раз­пре­де­ле­на на 3-4 при­е­ма. Пър­ви­ят тря­б­ва да е кол­ко­то се мо­же по-ра­но су­т­рин, а по­с­ле­д­ния, кол­ко­то се мо­же по-къ­с­но ве­чер. В ня­кои слу­чаи дне­в­на­та до­за мо­же да се уве­ли­чи до 800 mg.или да се на­ма­ли до 200 mg.Цел­та на те­ра­пи­я­та е ни­во­то на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на да бъ­де под 6mg/dL.

Те­ра­пи­я­та с sulfinpyrazone не тря­б­ва да за­по­ч­ва по вре­ме на ос­т­ра ата­ка от по­да­г­ра. Ако по­да­г­ро­з­ни­те при­с­тъ­пи са мно­го че­с­ти, те­ра­пи­я­та тря­б­ва да за­по­ч­не в пър­вия све­тъл пе­ри­од след по­ре­д­ния при­с­тъп, и тря­б­ва да се осъ­ди ед­на по-аг­ре­си­в­на те­ра­пия с кол­хи­цин за из­ве­с­тен пе­ри­од от вре­ме до­ка­то на­с­тъ­пи дей­с­т­ви­е­то на sulfinpyrazone.Ком­би­на­ци­я­та на пре­па­ра­тът с ало­пу­ри­нол е до­пу­с­ти­ма в те­ж­ки слу­чаи. ВТО­РИ­Ч­НА ПРО­ФИ­ЛА­К­ТИ­КА СЛЕД ПРЕ­КА­РАН ОС­ТЪР М ИН­ФАРКТ, ПРО­ФИ­ЛА­К­ТИ­КА НА ТРОМ­БО­ЕМ­БО­ЛИ­Ч­НИ КОМ­П­ЛИ­КА­ЦИИ ПРИ ПА­ЦИ­ЕН­ТИ НА ДИ­А­ЛИ­ЗА С АР­ТЕ­РИО-ВЕ­НО­ЗЕН ШЪНТ ИЛИ ПА­ЦИ­ЕН­ТИ С РЕ­В­МА­ТИ­Ч­НА МИ­Т­РАЛ­НА СТЕ­НО­ЗА

Пре­па­ра­та се на­з­на­ча­ва две се­д­ми­ци след на­с­тъ­п­ва­не на ос­т­рия МИ и дне­в­на­та до­за е сле­д­на­та:

1 и 2 ден-200 mg.ве­д­нъж дне­в­но.

3 и 4 ден-400 mg.раз­де­ле­ни на два при­е­ма.

5 и 6 ден-400 mg.раз­де­ле­ни на три при­е­ма.

След 7-ят ден-по 200 mg.3 или 4 пъ­ти дне­в­но.

При дру­ги­те ин­ди­ка­ции до­за­та е 200 mg.3-4 пъ­ти дне­в­но.

СВРЪХ­ДОЗИРОВКА

Ня­ма спе­ци­фи­чен ан­ти­дот.

Сим­п­то­ми: ди­с­пе­п­сия, по­в­ръ­ща­не, аб­до­ми­нал­ни бол­ки, хи­пер­вен­ти­ла­ция, ре­с­пи­ра­тор­ни на­ру­ше­ния, ос­т­ра бъ­б­ре­ч­на не­до­с­та­тъ­ч­ност, бъ­б­ре­ч­на ко­ли­ка, жъл­те­ни­ца.

Об­щи мер­ки: сто­ма­шен ла­важ, ак­ти­вен въ­г­лен, са­лин­но очи­с­ти­тел­но. Фор­си­ра­на­та ди­у­ре­за не е от по­л­за при то­ва от­ра­вя­не.

Те­ра­пия на спе­ци­фи­ч­ни сим­п­то­ми:

- Тря­б­ва да се мо­ни­то­ри­рат ви­тал­ни­те фун­к­ции на па­ци­ен­та.

- При пъл­на ре­с­пи­ра­тор­на не­до­с­та­тъ­ч­ност-ен­до­т­ра­хи­ал­на ин­ту­ба­ция и из­ку­с­т­ве­но ди­ша­не.

- При те­ж­ка ме­та­бо­ли­т­на аци­до­за-на­т­ри­ев би­кар­бо­нат.

- При бъ­б­ре­ч­на не­до­с­та­тъ­ч­ност-хе­мо­ди­а­ли­за.

- При ос­т­ра бъ­б­ре­ч­на ко­ли­ка-за­е­д­но със спа­з­мо­а­нал­ге­ти­ци­те се пре­д­п­ри­е­мат мер­ки за ал­ка­ли­зи­ра­не на ури­на­та и/или на­з­на­ча­ва­не на ин­хи­би­то­ри на кар­бо­ан­хи­д­ра­за­та ка­то аце­та­зо­ла­мид, а съ­що та­ка и до­пъл­ни­тел­но мо­щен ди­у­ре­тик за уве­ли­ча­ва­не урин­ния обем.

Търговско наименование anturan Опа­ко­в­ка: Дра­же­та 200 mg;Та­б­ле­т­ки 100 mg.

 

Piperazin

Съ­с­тав:

Piperazinum hydratum 3.5%, Natrium bicarbonicum 42%, Acidum tartaricum 30%, Acidum citricum 12%, Saccharum album 12.5%в гра­ну­ли­ра­на фор­ма.

Действие

Пи­пе­ра­зи­нът е ури­ко­ли­ти­ч­но сре­д­с­т­во, ко­е­то уле­с­ня­ва раз­г­ра­ж­да­не­то на пу­ри­ни­те: по­з­во­ля­ва по-пъл­но­то из­лъ­ч­ва­не от ор­га­ни­з­ма, ка­то об­ра­зу­ва с пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на раз­т­во­ри­ми со­ли, ко­и­то ле­с­но се ели­ми­ни­рат. Има и ан­ти­хел­мин­т­но дей­с­т­вие спря­мо не­ма­то­ди-ас­ка­ри­ди, ен­те­ро­бии и дру­ги.

До­ба­в­ка­та на дру­ги­те съ­с­та­в­ки съ­з­да­ва във во­ден раз­т­вор са­ту­ра­ция, при­я­т­на за взе­ма­не, по­ви­ша­ва ре­зор­б­ци­я­та на пи­пе­ра­зи­на, на­ма­ля­ва пре­с­тоя му в хра­но­с­ми­ла­тел­ния ка­нал, ог­ра­ни­ча­ва ан­ти­хел­мин­т­но­то му вли­я­ние.

По­ка­за­ния:По­да­г­ра, ура­тен пя­сък и ка­мъ­ни в бъ­б­ре­ци­те и пи­ко­чо­о­т­во­д­ни­те пъ­ти­ща.

ДозировкаВъ­т­ре­ш­но по 1 ка­фе­на лъ­жи­ч­ка, раз­т­во­рен във во­да. 2-6 пъ­ти дне­в­но.
Опа­ко­в­ка: Ефер­ве­с­цен­т­ни гра­ну­ли, опа­ко­в­ки по 50 г.

Soluran

Съ­с­тав :

Kalii bicarbonas 35.6 г, Natrii citras 30.6 г, Acidum citricum sicc.33.7 г и ко­ри­генс до 100 г в ефер­ве­с­цен­т­ни гра­ну­ли.

Действие

Ки­се­ла­та ре­а­к­ция на ури­на­та бла­го­п­ри­я­т­с­т­ва утай­ва­не­то на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на и не­й­ни­те со­ли (ура­ти). При то­ва се об­ра­зу­ват кри­с­та­ли, ко­и­то при съ­о­т­ве­т­ни ус­ло­вия пре­ра­с­т­ват в ура­т­ни ка­мъ­ни.

При­ет в по­д­хо­дя­ща до­за, пре­па­ра­тът со­лу­ран из­ме­с­т­ва ре­а­к­ци­я­та на ури­на­та от ки­се­ла към ал­кал­на (рН = 6.4-7), ка­то при то­ва се съ­з­да­ват ус­ло­вия за уве­ли­ча­ва­не раз­т­во­ри­мо­ст­та на пи­ко­ч­на­та ки­се­ли­на и на не­й­ни­те со­ли-ура­ти­те; фор­ми­ра­ни­те кри­с­та­ли се раз­т­ва­рят, об­ра­зу­ва­не­то на но­ви се въз­пре­пя­т­с­т­ву­ва.

По­ка­за­ния: Ура­т­на ли­ти­а­за.

Дозировка

3 г (= 1 ме­ри­тел­на лъ­жи­ч­ка) со­лу­ран се раз­т­ва­ря в 1/2 ча­ша во­да или пло­дов сок, след ко­е­то ця­ло­то ко­ли­че­с­т­во се из­пи­ва на­ве­д­нъж. Ле­че­ни­е­то се про­ве­ж­да на два ета­па:

1.Оп­ре­де­ля­не на до­за­та, не­об­хо­ди­ма за по­д­дър­жа­не ре­а­к­ци­я­та на ури­на­та, в до­пу­с­ти­ми­те гра­ни­ци на рН 6.4-7.

2.Про­дъл­жи­тел­но при­ла­га­не на пре­па­ра­та при не­по­с­ре­д­с­т­вен кон­т­рол на ури­на­та от са­мия бо­лен, кой­то се осъ­ще­с­т­вя­ва чрез: оп­ре­де­ля­не ре­а­к­ци­я­та на ури­на­та и стой­но­с­ти­те на рН с ин­ди­ка­тор­ни­те хар­тий­ки, при­ло­же­ние в опа­ко­в­ка­та; ре­ги­с­т­ри­ра­не на из­ме­ре­ни­те стой­но­с­ти в кон­т­рол­ния ка­лен­дар; от­бе­ля­з­ва­не на при­е­ма­ни­те до­зи в кон­т­рол­ния ка­лен­дар. рН на ури­на­та се оп­ре­де­ля пре­ди вся­ко при­е­ма­не на со­лу­ран.

В за­ви­си­мост от по­лу­че­ни­те дан­ни се ре­гу­ли­ра и ле­че­б­на­та до­за.

При­мер­на­та сре­д­на дне­в­на до­за е 4 ме­ри­тел­ни лъ­жи­ч­ки (12 г), раз­пре­де­ле­ни съ­г­ла­с­но сле­д­на­та схе­ма:

 Не­за­ви­си­мо от по­со­че­на­та схе­ма до­зи­те тря­б­ва да бъ­дат стро­го ин­ди­ви­ду­а­ли­зи­ра­ни. То­ва се осъ­ще­с­т­вя­ва от са­мия бо­лен по­с­ре­д­с­т­вом ре­до­в­но оп­ре­де­ля­не на ко­ле­ба­ни­я­та на рН на ури­на­та.

На­при­мер, ако на обед се от­че­те рН над 7, то­ва оз­на­ча­ва, че пре­д­хо­ж­да­ща­та еди­ни­ч­на до­за е би­ла ви­со­ка. Ве­чер­на­та до­за не се на­ма­ля­ва; то­ва ста­ва на сле­д­на­та су­т­рин. До­зи­те се из­ме­нят от по­ря­дъ­ка на 1/2 ча­е­на лъ­жи­ч­ка.

По­л­з­ва­не на ин­ди­ка­тор­ни­те хар­тий­ки и ко­ло­ри­ме­т­ри­ч­на­та та­б­ли­ца:

Към вся­ка опа­ко­в­ка са при­ло­же­ни 100 броя ин­ди­ка­тор­ни кни­ж­ки и ко­ло­ри­ме­т­ри­ч­на ска­ла за стой­но­с­ти­те на рН.             

Су­т­рин, на обед и ве­чер пре­ди при­е­ма­не на пре­па­ра­та се из­с­ле­д­ва ви­на­ги пря­с­на ури­на.

Ин­ди­ка­тор­на­та хар­тий­ка се по­та­пя за ня­кол­ко се­кун­ди в ури­на­та; в за­ви­си­мост от ре­а­к­ци­я­та на ури­на­та цве­тът й се про­ме­ня.

По­лу­че­но­то оц­ве­тя­ва­не на ин­ди­ка­тор е се сра­в­ня­ва с цве­т­на ска­ла за стой­но­с­ти­те на рН и ре­а­к­ци­я­та на ури­на­та се от­чи­та с чи­с­ло­то, сто­я­що сре­щу съ­о­т­ве­т­ния цве­тен тон вър­ху ска­ла­та.

Ус­та­но­ве­на­та стой­ност на рН се на­на­ся от бол­ния в кон­т­рол­ния ка­лен­дар на съ­о­т­ве­т­ния ден и в съ­о­т­ве­т­на­та гра­фа, след ко­е­то се оп­ре­де­ля раз­ме­рът на сле­д­ва­ща­та до­за.

До­за­та се счи­та за пра­вил­но оп­ре­де­ле­на, ко­га­то в три по­с­ле­до­ва­тел­ни из­с­ле­д­ва­ния стой­но­с­ти­те на рН се дви­жат в гра­ни­ци­те 6.4-6.7-7.

Ако стой­но­с­ти­те на рН пре­ви­ша­ват гра­ни­ца­та 7,до­за­та се на­ма­ля­ва за­дъл­жи­тел­но.

Ле­ку­ва­що­то се ли­це тря­б­ва да из­пи­ва дне­в­но най-мал­ко 2-2.5 л во­да.

При сър­де­ч­но бол­ни ли­ца се пре­по­ръ­ч­ва по­г­лъ­ща­не на по-мал­ко те­ч­но­с­ти, и то на мал­ки по­р­ции.

При бол­ни, стра­да­щи от по­в­ръ­ща­не и ди­а­рии, се на­ла­га по­г­лъ­ща­не на по­ве­че те­ч­но­с­ти. Пре­по­ръ­ч­ва се пи­е­не­то на ал­ка­ли­зи­ра­щи ми­не­рал­ни во­ди (Гор­на ба­ня, Хи­са­ря).

За­бе­ле­ж­ка: Бол­ни с ог­ра­ни­че­на от­де­ли­тел­на фун­к­ция на бъ­б­ре­ка тря­б­ва да се ле­ку­ват в бол­ни­ч­на об­с­та­но­в­ка.

Да се има пред вид, че сре­д­на­та дне­в­на до­за от 12 г гра­ну­ли съ­дър­жа око­ло 1.7 г ка­лий и 1 г на­т­рий.

Опа­ко­в­ка: Гра­ну­ли, опа­ко­в­ки по 300 г.

Uridan

Съ­с­тав:

Piperazini hexahydras 12 г; Lithii carbonas 15 г, Hexamethylentetraminum 35 г.

Действие


Probenecid (Lannett"s Probalan) is a uricosuric drug that increases uric acid excretion in the urine. It is primarily used in treating gout and hyperuricemia.

Probenecid was developed as an alternative to caronamide[1] to competitively inhibit renal excretion of some drugs, thereby increasing their plasma concentration and prolonging their effects. Uses: During World War II, probenecid was used to extend limited supplies of penicillin,[2] and is still used to increase antibiotic concentrations in serious infections. In one study, probenecid was shown to more than double blood concentrations of oseltamivir (trade name Tamiflu), an antiviral drug used to combat the flu, suggesting this property applies to antivirals, as well.

Benzbromarone (INN) is a uricosuric agent used in the treatment of gout, especially when allopurinol, a first-line treatment, fails or produces intolerable adverse effects. It is structurally related to the antiarrhythmic amiodarone.[1]

Benzbromarone is highly effective and well tolerated,[2][3][4][5] and clinical trials as early as 1981 and as recently as April 2008 have suggested it is superior to both allopurinol and probenecid, another uricosuric drug.[6][7]

 
Benzbromarone

Benzbromarone (INN) is a uricosuric agent used in the treatment of gout, especially when allopurinol, a first-line treatment, fails or produces intolerable adverse effects. It is structurally related to the antiarrhythmic amiodarone.[1]

Benzbromarone is highly effective and well tolerated,[2][3][4][5] and clinical trials as early as 1981 and as recently as April 2008 have suggested it is superior to both allopurinol and probenecid, another uricosuric drug Effect on cytochrome P450

Benzbromarone is a very potent inhibitor of CYP2C9.[1][8] Several analogues of the drug have been developed as CYP2C9 and CYP2C19 inhibitors for use in research.[9][10]

Safety

Benzbromarone was introduced in the 1970s and was viewed as having few associated serious adverse reactions. It was registered in about 20 countries throughout Europe, Asia and South America.

In 2003, the drug was withdrawn by Sanofi-Synthйlabo, after reports of serious hepatotoxicity, although it is still marketed in several countries by other drug companies. [11]
image

 




Гласувай:
4



1. apollon - Една важна за здравето статия ...
07.02.2013 22:45
Една важна за здравето статия

http://nanocom-bg.com/test/index.php?option=com_content&task=view&id=317&Itemid=44
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apologetic
Категория: Хоби
Прочетен: 2702411
Постинги: 870
Коментари: 751
Гласове: 3730
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031