Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
20.08.2011 13:30 -
Цивилизованото лицемерие на Хорни и варварския атавизъм на Фройд
Автор: apologetic
Категория: Хоби
Прочетен: 1321 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.08.2011 16:10
Прочетен: 1321 Коментари: 0 Гласове:
5
Последна промяна: 20.08.2011 16:10
Когато избираме между фройдизма и неофройдизма, то това да се избира между две неизбираеми тези. Това дали ни иска или не нещата да бъдат такива, обективната реалност не я интересува. В този смисъл диспут в двойката фройдизъм-неофройдизъм не може да има, тъй като и двете тенденции на развитие имат своите корени. Те са еднакво необходими явления на хора от различните прослойки на обществото. Хорни надраства биологично атавистичното у Фройд като раздава равни права на половете, но не защото реабилитира някаква по-ниска позиция - тя правилно и без излишна ненавист както при Фройд говори за еднаквата биологична роля на половете и тяхната еднаква власт. Това дали индивида се чувства равноправен не може да бъде посочено от Фройд, а от самия индивид.
Но нито културата, нито Хорни могат да спасят човешкото общество от техните болезнено варварски атавизми, посочени от патерналиста Фройд. Може би защото Хорни не желае да види, че не цялото общество е подчинено на законите на културата, а по-скоро на разцъфващата вегетация. Хорни не съумява да възприема обществото като разнородни фракции с различен статут, права, социален живот и мислене. В идеализмът си Хорни достига до абсурдизма, в който обществото е плод на единна, трайна и всеобхватна културна тенденция. Различни според нея са само отделните общества, не заради самите общества, а заради културните различия.
Но след като Хорни обяснява всичко останало, нейната теория не може да обясни най-важното и всеобхватно социално значение на съвременността - еманцияпацията. Приемайки жената за равноправна, Хорни не може да обясни в методите на неофройдизма социалното явление, не и помагат нейния идеализъм, нито разпрострелите се по нейна воля добродетели върху всяко живо човешко същество. За всеобща изненада теорията на Фройд обяснява по най-съдържателен начин еманципацията. Но и че Хорни е права, в това че чистата форма на Фройдизма далеч е преекспонирана върху скандални и болезнени за самия Фройд аспекти - в това няма съмнение.
Както прави прави впечатление двамата опоненти поддържат едни крайни и противопоставени една на друга възможности, които взаимно се изключват, тъй като не представляват масово явление и не са представителна извадка за общественото развитие.
Но нито културата, нито Хорни могат да спасят човешкото общество от техните болезнено варварски атавизми, посочени от патерналиста Фройд. Може би защото Хорни не желае да види, че не цялото общество е подчинено на законите на културата, а по-скоро на разцъфващата вегетация. Хорни не съумява да възприема обществото като разнородни фракции с различен статут, права, социален живот и мислене. В идеализмът си Хорни достига до абсурдизма, в който обществото е плод на единна, трайна и всеобхватна културна тенденция. Различни според нея са само отделните общества, не заради самите общества, а заради културните различия.
Но след като Хорни обяснява всичко останало, нейната теория не може да обясни най-важното и всеобхватно социално значение на съвременността - еманцияпацията. Приемайки жената за равноправна, Хорни не може да обясни в методите на неофройдизма социалното явление, не и помагат нейния идеализъм, нито разпрострелите се по нейна воля добродетели върху всяко живо човешко същество. За всеобща изненада теорията на Фройд обяснява по най-съдържателен начин еманципацията. Но и че Хорни е права, в това че чистата форма на Фройдизма далеч е преекспонирана върху скандални и болезнени за самия Фройд аспекти - в това няма съмнение.
Както прави прави впечатление двамата опоненти поддържат едни крайни и противопоставени една на друга възможности, които взаимно се изключват, тъй като не представляват масово явление и не са представителна извадка за общественото развитие.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 3734