Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2012 18:26 - Търговските промоции, незаконна част от потреблението в България
Автор: apologetic Категория: Бизнес   
Прочетен: 2885 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 02.05.2012 22:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Търговската промоция е неразривна част от търговската реклама. И макар промоциите да са необходима част за изпробване доверието на потребителите към дадена стока, нейното целенасочено купуване и по-голяма достъпност, както и привличането на повече клиенти, реалното им функциониране на българския пазар се оказва невъзможно. Всеки клиент може да се увери, че съществуват  в преобладаващата част магазини и търговски вериги, които обявяват по-ниски цени, а продават на по-скъпи когато клиента вече се е е подлъгал и желае да закупи стоката на предвариително обявеата по-ниска цена. Целта е с фалшивата промоция клиента да привлече своето внимание, както върху артикула и ако той се окаже харесван, да бъде закупен, независимо от неговата по-висока действителна цена.
Издаването на промоционални карти за потребителите на търговски вериги с трупане на точки също е незаконна практика и в това отношенията комисията на потребителите следва да се сезира сама, а не дачака подобни постинги. Подобни карти са незаконни, тъй като залъгват клиентите и не дават възможност за директна и явна отстъпка върху закупените на преференциални цени стоки. Така търговските вериги отдалечават възможността за директна, навременна и в конкретния момент да бъде използвана преференцията за клиента. Самото им натрупване е в интерес на търговската верига, но не и клиента.
В търговската верига Пикадили например трябва да натрупате точки, но тези точки не е нужно да се трупат, а да се прави веднага директна отстъпка на клиента, която да е осезаема и видима за него. В противен случай е налице заблуда на потребителите. Да не говорим, че досега в разрез със закона за личните данни бяха събирани панели от информация с лични данни, които очевидно полицията следва да изземе, тъй като търговските вериги нямат право по закон да събират лични данни, но въпреки това са го правили. 
Необходим е нов закон за търговските промоции, защото е ясно на всички граждани, че най-много и най-лесно лъжат търговците. Причината е ясна - тегли ги касата към корема.
Както сами знаете от горчивия си ежедневен опит България е страната на фалшивите промоции.Българските законодатели и българското правителство не са изготвили закон за рамките на търговската реклама и промоция.
За жалост масовите практики на фалшиви и на заблуждаващи реклами и промоции прави много лоша реклама на самата България като туристическа дестинация. Ако този въпрос не се реши час по-скоро, чужденците ще получават ясна, директна и своевременна представа за лъжливата търговия в България. И ако нас ни устройва като български клиенти и търговци да се лъжем, то надали това се харесва въобще на чуждите граждани, избрали за своя крайна дестинация през ваканциите България. 
За да бъде всяка една търговска промоция законна, тя трябва по никакъв начин да не ограничава потребителските права на клиетите, както и да не е с отлагателно влизане в сила.
Срокът за който една промоция влиза в сила и важи също следва да регламентиран законодателно, за да може да бъде реално достъпна за клиента и той да може да има възможност да се възползва от нея относително пълноценно. В този смисъл седмичните и месечните промоции следва да имат приоритет в една законодателна инициатива.








Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: apologetic
Категория: Хоби
Прочетен: 2713217
Постинги: 870
Коментари: 751
Гласове: 3734
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930